Webinar Belastingdienst - aanlevering gegevens kinderopvang

Op 14 en 19 mei organiseert de Belastingdienst een tweetal webinars voor kinderopvangorganisaties en gastouderbureaus om hen maximaal te ondersteunen en te informeren over de (gewijzigde) gegevenslevering van opvanggegevens aan de Belastingdienst.

Webinars

De webinars vervangen de resterende informatiebijeenkomsten over dit onderwerp die in maart moesten worden afgelast in verband met de genomen kabinetsmaatregelen ten aanzien van het coronavirus.

De webinars zijn bedoeld voor alle kinderopvangorganisaties en gastouderbureaus die nog nooit gegevens aan de Belastingdienst hebben geleverd of nog niet de nieuwe gegevensset aanleveren. Het webinar informeert u door middel van een live-uitzending via internet over de (gewijzigde manier van) aanleveren van opvanggegevens. De Belastingdienst heeft eind 2019 een brief verstuurd aan alle kinderopvangorganisaties, waarin de invoering dan wel veranderingen in het leveren van gegevens is aangekondigd. Door deze wijzigingen kan de Belastingdienst de dienstverlening aan ouders verbeteren. Tijdens het webinar komt daarnaast de achtergrond van de wijzigingen aan bod, wat de gegevenslevering praktisch gaat inhouden en hoe de Belastingdienst ondersteuning kan bieden aan kinderopvangorganisaties op het moment dat er (op de nieuwe manier) gegevens worden aangeleverd. Er is ook de gelegenheid om vragen te stellen tijdens het webinar.

Wanneer & hoe?

Webinars Belastingdienst
Donderdagmiddag 14 mei 14:00
Dinsdagavond 19 mei 20:00

Beide webinars geven dezelfde informatie en duren ongeveer een uur. De webinars zijn te bekijken via computer, laptop, tablet of mobiele telefoon.

Meld u via de links hieronder vooraf aan voor één van de webinars.

14 mei

19 mei

Kijk hier voor meer informatie over de wijzigingen en de aanlevering van opvanggegevens.