Informatiebijeenkomsten Belastingdienst - aanlevering gegevens kinderopvang

In maart 2020 organiseert de Belastingdienst informatiebijeenkomsten voor kinderopvangorganisaties en gastouderbureaus over de aanlevering van opvanggegevens aan de Belastingdienst.

Brief

Eind 2019 heeft de Belastingdienst een brief verstuurd aan alle kinderopvangorganisaties, waarin de invoering dan wel veranderingen in het leveren van gegevens is aangekondigd. Door deze wijzigingen kan de Belastingdienst de dienstverlening aan ouders verbeteren.

Verschillende situaties

Voor veel kinderopvangorganisaties is de levering van opvanggegevens nieuw. Een ander deel van kinderopvangorganisaties levert nu jaarlijks gegevens en zal dit straks maandelijks doen. Een kleiner deel stuurt al maandelijks gegevens op, voor hen wijzigt alleen de aan te leveren informatie.

Informatiebijeenkomsten

Om alle kinderopvangorganisaties te informeren over de (gewijzigde manier van) aanlevering, organiseert de Belastingdienst informatiebijeenkomsten. Tijdens de bijeenkomsten wordt informatie gegeven over wat de achtergrond is van de wijzigingen. Daarnaast wordt uitgelegd wat de gegevenslevering praktisch gaat inhouden en hoe de Belastingdienst ondersteuning kan bieden op het moment dat er opvanggegevens (op de nieuwe manier) worden geleverd.

Voor wie?

De bijeenkomsten zijn vooral bedoeld voor degenen die de gegevenslevering (gaan) verzorgen in een kinderopvangorganisatie, bijvoorbeeld eigenaren of financieel/ administratief medewerkers.

Data & locaties

De bijeenkomsten duren ongeveer twee uur en vinden plaats op onderstaande data en locaties verdeeld in ochtend- en middagsessies:

Data & locaties
2 maart Zwolle
3 maart Utrecht
5 maart Apeldoorn
10 maart Breda
12 maart Rotterdam
16 & 19 maart Amsterdam
23 maart Eindhoven
24 maart Venlo
26 maart Leeuwarden


Kijk hier voor meer informatie of om je direct aan te melden.

Kinderopvangorganisaties en gastouderbureaus zijn ook per brief uitgenodigd voor de informatiebijeenkomsten.